Ελληνικά
GR
Ταξιδιωτικές πληροφορίες για την Πάτρα
Top



 ΠΑΤΡΑ
 
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ
 
Το Κάστρο. Λιγότερο από ένα χιλιόμετρο σε ευθεία γραμμή χωρίζει την ακτή από το λόφο του Κάστρου. Στις κεντρικές οδούς της Πάτρας Δ. Γούναρη και Π.Π. Γερμανού θα βρείτε καθοδηγητικές πινακίδες. Αφήστε το αυτοκίνητο και ανηφορίστε για έναν πολύ όμορφο περίπατο. Περπατήστε στο Δασύλλιο, δίπλα στο νότιο τείχος ή καθίστε για καφέ και αναψυκτικό στο τουριστικό περίπτερο με τη χαλαρωτική θέα στην πόλη και το λιμάνι της. Πριν ή μετά από το περίπτερο όμως, μην παραλείψετε να μπείτε στον εσωτερικό περίβολο του Κάστρου με την πλούσια βλάστηση, τα προσεγμένα μονοπάτια, τα κανόνια και τις πολεμίστρες. Η ιστορία του Κάστρου ξεκινάει από τον Ιουστινιανό που το θεμελίωσε το 551 μ.Χ.. Την τελική του μορφή την απέκτησε μετά από επισκευές των Βενετών το 15ο και 17ο αιώνα. Την εντυπωσιακότερη θέα των Πατρών έχει κανείς από τον πύργο μέσα στο Κάστρο.
Το Ρωμαϊκό Ωδείο. Από τα γραφικά σκαλοπάτια της οδού Γεροκωστοπούλου θα οδηγηθείτε στο Ωδείο του 2ου αι. που, ανακαινισμένο πλέον και με χωρητικότητα 2.000 θεατών, χρησιμοποιείται ακόμα για τη φιλοξενία πολιτιστικών εκδηλώσεων κατά τους αίθριους μήνες του έτους. 
Ναός Αγίου Ανδρέα. Το 1908 θεμελιώθηκε από τον τότε βασιλιά Γεώργιο, αλλά για διάφορους λόγους μόλις το 1974 εγκαινιάστηκε (!) ο νέος ναός του πολιούχου της Πάτρας, το σημερινό σήμα κατατεθέν της πόλης. Μεγαλοπρεπής, βυζαντινού ρυθμού και ένας από τους μεγαλύτερους ναούς των Βαλκανίων, αφού χωράει 5.500 πιστούς. Ο παλαιότερος ναός κτίστηκε μεταξύ 1836 και 1843 από τον θεσσαλονικιό αρχιτέκτονα Καυταντζόγλου και ακριβώς μπροστά του ανεγέρθηκε το ταφικό μνημείο του Αγίου. 
Δημοτικό Θέατρο Απόλλων - Πλατεία βασιλέως Γεωργίου Ά. Είναι όντως αντίγραφο της Σκάλας του Μιλάνου, αλλά πολύ-πολύ μικρός ο «Απόλλωνας», με θέσεις μόλις για 500 θεατές! Είναι ένα πραγματικό στολίδι αυτό το τόσο μικρό αλλά και τόσο πολυτελές κτίριο που σχεδίασε ο Ερνέστο Τσίλερ και χρηματοδότησαν οι ισχυρότεροι έμποροι της Πάτρας το1872, με τις χαρακτηριστικές τοξοστοιχίες και τις τρεις σειρές θεωρείων. Θα το βρείτε να δεσπόζει στην κεντρικότερη πλατεία της Πάτρας και “meeting point”, την πλατεία Γεωργίου όπως τη λένε όλοι οι Πατρινοί, μαζί με το πολυφωτογραφημένο συτριβάνι του 1875 με τα φτερωτά του λιοντάρια. Στους γύρω δρόμους (Κορίνθου, Μαίζωνος, Γεροκωστοπούλου, Αγ. Νικολάου, Ερμού) χτυπάει η καρδιά της ζωντανής και «ενημερωμένης» αγοράς της Πάτρας.
Ιστορικά, Νεοκλασικά κτήρια και Εκκλησίες. Η Πάτρα ευτυχώς διαθέτει διασκορπισμένα στο σύγχρονο, απρόσωπο πολεοδομικό της ιστό, αρκετά έως πολλά καλαίσθητα ή ιστορικά οικοδομήματα που την ομορφαίνουν. Μια λίστα θα ήταν πολύ μακριά, αλλά αν περιηγηθείτε στην πόλη είναι δύσκολο να μην σας τραβήξουν την προσοχή κτήρια όπως η δημοτική βιβλιοθήκη του 1910, το τεράστιο νεοκλασικό του Δικαστικού Μεγάρου, το παλιό Δημοτικό Νοσοκομείο «Άγιος Ανδρέας» (1857) του Δανού αρχιτέκτονα  Χάνσεν, ο ναός του Παντοκράτορα (1840) με τους χάλκινους τρούλους ή η Παναγία η Παντάνασσα…
Πολλά ασυντήρητα παλιά σπίτια και αρχοντικά θα βρείτε περιδιαβαίνοντας στην Άνω Πόλη.  
Το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο και άλλα Μουσεία. Τον Ιούλιο του 2009 έγιναν τα εγκαίνια του δεύτερου μεγαλύτερου μουσείου της χώρας μας, στη νέα εθνική οδό Πάτρας-Αθήνας (αριθμός 38-40). Στα 8.000 τετραγωνικά των εκθεσιακών του χώρων και διαμέσου της πρότυπης, σύγχρονης αρχιτεκτονικής του σχεδίασης, θα ευχαριστηθείτε σπουδαία εκθέματα από τους μυκηναϊκούς έως τους ύστερους ρωμαϊκούς χρόνους. Στην Πάτρα όμως βρίσκονται και άλλα μικρότερα, ενδιαφέροντα μουσεία όπως το Ιστορικό-Εθνολογικό στην πλατεία Γεωργίου, το μουσείο Τύπου στην οδό Μαίζωνος και το Λαϊκής Τέχνης στον κήπο του Σκαγιοπούλειου ιδρύματος στην οδό Κορυτσάς & Μαυροκορδάτου.
 
ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
 
Πάτρα - Αρχαία Ολυμπία:
Υπάρχουν δυο τρόποι να φτάσει κανείς στην Ολυμπία από την Πάτρα: από την παράκτια διαδρομή μέσω της πόλης του Πύργου (115χλμ)  ή από την ηπειρωτικήΑρχαία Ολυμπία διαδρομή, ακολουθώντας τον παλιό εθνικό δρόμο Πάτρας-Τρίπολης, που εγκαταλείπουμε λίγο μετά το χωριό Πανόπουλο στρίβοντας δεξιά για τα τελευταία 36 από τα 118χλμ της διαδρομής.
Και στις δυο διαδρομές, η επαφή με κάποια πρόσφατα πληγωμένα από τις πυρκαγιές τοπία είναι αναπόφευκτη, ιδίως στη δεύτερη. Η πρώτη διαδρομή έχει σχεδόν πάντα ζωηρή κίνηση, ανοικτό ορίζοντα και τμήματα δρόμου με αρκετά καλές προδιαγραφές (όπως και αρκετά με κακές…), ενώ η δεύτερη είναι πάντα σχεδόν έρημη από κίνηση, με κλειστότερο ορίζοντα γιατί περνά μέσα από βουνά, περισσότερες στροφές, ολισθηρό οδόστρωμα, ελλιπή σήμανση αλλά πιο ενδιαφέροντα τοπία.
 
Πάτρα – Καλάβρυτα:
Διαδρομή 77 χιλιομέτρων σχετικά ήπιας και σταδιακής ανόδου μας ανεβάζει από το επίπεδο της θάλασσας (Πάτρα) στα 750 μ. υψόμετρο της γραφικής και ιστορικής κωμόπολης των Καλαβρύτων, που είναι μια ανεπτυγμένη τουριστική πύλη στα πόδια του ελατοσκέπαστου όρους Χελμός (2.355μ. ύψος), που διαθέτει και χιονοδρομικό κέντρο. Άπειρα τα αξιοθέατα και οι ενδιαφέρουσες τοποθεσίες με ορεινό χαρακτήρα εδώ… Ιστορικές Μονές, μονοπάτια, οδοντωτός σιδηρόδρομος, χωμάτινες διαδρομές, μαγαζιά με αγνά παραδοσιακά προϊόντα, ορειβατικά καταφύγια, ένα σπουδαίο λιμναίο σπήλαιο, ένας μυθικός καταρράκτης και ένα συγκινητικό μνημείο των αμέτρητων, μαζικά εκτελεσθέντων από τους Γερμανούς Καλαβρυτινών, συνθέτουν σε πολύ γενικές γραμμές το προφίλ της περιοχής που διαθέτει και επαρκέστατες μονάδες φιλοξενίας για όλα τα γούστα και τα βαλάντια.
Τα πρώτα 20-25χλμ της διαδρομής είναι αδιάφορα αλλά μετά το σκηνικό αλλάζει και ο δρόμος γίνεται απολαυστικός περνώντας από μικρά χωριά, όμορφα ορεινά τοπία, χειμάρους, δάση, λιβάδια, παρόδιες δενδροστοιχίες και άλλες βουκολικές, όμορφες εικόνες. Το οδόστρωμα είναι «κουρασμένο», η χάραξη κατά το πλείστον ενδιαφέρουσα και η κίνηση πάντα από ελάχιστη έως κανονική.

Πάτρα – Δάσος Στροφυλιάς:
Ακολουθούμε το δρόμο για Πύργο και 36 χιλιόμετρα μετά στρίβουμε για Κάτω Αχαΐα (για τους ντόπιους, Κάτω Αχαγιά). Είκοσι εύκολα χιλιόμετρα ακόμα και φτάνουμε στην αχανή σε μήκος, φαρδιά, αμμουδερή παραλία της Καλογριάς και στο υπέροχο, εξωτικό δάσος Στροφυλιάς με τα χαρακτηριστικά, «ομπρελωτά» σε σχήμα πεύκα (pinus pinea), τη λίμνη Λάμια και τα αποδημητικά πουλιά.
 
 
ROAD TIPS
  • Να αναμένετε κάποια ταλαιπωρία αν πρόκειται να κινηθείτε στο κέντρο της πόλης με αυτοκίνητο σε ώρες αιχμής, ενώ το παρκινγκ εδώ είναι μια δύσκολη υπόθεση. Η έλλειψη οργανωμένων χώρων στάθμευσης είναι πολύ αισθητή. Αν πάντως βρείτε θέση, πληρώστε οπωσδήποτε το αντίτιμο της ελεγχόμενης στάθμευσης και βάλτε το χαρτάκι στο παρμπρίζ γιατί η τροχαία δεν αστειεύεται…
  • Αν κινηθείτε προς τα Καλάβρυτα, προσοχή στα κοπάδια κατσικιών και προβάτων πίσω από «τυφλές» στροφές, στους απρόσεκτους ντόπιους με τα αγροτικά και στα τρακτέρ που ενδεχομένως θα συναντήσετε. Επίσης τους χειμερινούς μήνες, ιδιαίτερα σε περιόδους βαρυχειμωνιάς, δεν αποκλείεται να σας χρειαστούν αντιολισθητικές αλυσίδες για τα τελευταία χιλιόμετρα ως τα Καλάβρυτα και για τη διαδρομή Καλάβρυτα – Χιονοδρομικό.
  • Αν πρόκειται να κινηθείτε στην περιοχή της Στροφυλιάς, προσοχή σε τρία πράγματα: α) σε ανόητα κολλήματα στην άμμο ή τις παραλίμνιες λάσπες, β) στα άγρια μεγάλα κουνούπια που τσιμπούν και κατά τη διάρκεια της ημέρας, γ) στο πέταγμα σκουπιδιών και αναμένων τσιγάρων. Ένα τοπίο τέτοιου φυσικού κάλλους χρειάζεται την προστασία όλων!


Δείτε άλλες δημοφιλείς περιοχές για ενοικίαση αυτοκινήτου: Αθήνα, Κρήτη (Ηράκλειο, Χανιά, Άγιος Νικόλαος, Χερσόνησος, Ρέθυμνο), Ρόδος, Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλος, Ζάκυνθος, Θάσος, Ιωάννινα, Καβάλα, Καλαμάτα, Κάρπαθος, Κεφαλονιά, Κως, Λάρισα, Λέσβος, Μύκονος, Νάξος, Πάρος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος, Χαλκιδική και Χίος.